חשיבות תכנון המלאי

מרץ 22, 2023 תכנון מלאי
תכנון מלאי

בין אם אתה בעל עסק קטן, או אחראי על עסק גדול, אתה צריך מערכת במקום למעקב אחר המלאי שלך. זה אומר שאתה צריך לדעת מה יש לך על היד, איך למכור אותו, וכיצד לוודא שהוא נשאר במצב טוב. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מערכת תכנון מלאי.

מהו תכנון מלאי?

לאחר תוכנית המלאי הנכון חשוב מאוד עבור כל עסק. זה יכול לעזור להגדיל את הרווחיות ולהבטיח חווית לקוח חיובית. עם תוכנית קול, עסק יוכל גם למנוע בעיות מחוץ למלאי ועיכובים הגשמה.

תכנון מלאי הוא תהליך הקובע את כמות המוצר הטובה ביותר לשמור במלאי. זה גם קובע את הזמן הטוב ביותר לסדר מחדש מוצרים. הזמן הנכון לסדר מחדש תלוי בביקוש המוצר ובזמן ההובלה של ההזמנה.

תכנון מלאי מסייע בשמירה על עלויות תקורה ומייעל את תזרים המזומנים. זה יכול גם למזער מלאי יתר ולפנות שטח מחסן.

עבור עסק, תכנון מלאי הוא קריטי גם לאיזון המלאי בין רשתות האספקה. זה גם עוזר לשמור על מוצרים במלאי ברמות אידיאליות ולעזור בתכנון הייצור. רמות המלאי משתנות עם כל הזמנה שבוצעה.

תכנון מלאי חשוב גם לקביעת נקודת ההזמנה הנכונה. נקודה זו ידועה גם בשם נקודת המניות הבטוחה. נקודה זו נקבעת על ידי הביקוש למוצר, מהירות המכירה וזמן ההובלה להזמנה. נקודת ההזמנה הנכונה נחוצה כדי למנוע מלאי בחנויות.

חיזוי הביקוש הוא תהליך קשה. זה דורש תחזיות מונעות נתונים, מדד המחירים לצרכן ויכולת לבחור את הספקים הנכונים. זה יכול גם להיות זמן רב.

מדוע להשתמש בתכנון מלאי?

ניהול מלאי נכון יכול לחסוך לעסק שלך כסף וזמן. יתר על כן, זה יכול לשפר את שביעות רצון הלקוחות ולהגדיל את ההכנסות. אם נעשה כראוי, ניהול מלאי הוא גם כלי נהדר להגשמת ההזמנה. זה יכול לעזור לך להבדיל בין אוכלי מדף לבין מוצרים בעלי ביצועים טובים. זה יכול גם לשפר את תהליכי זרימת העבודה.

כמות ההזמנה הכלכלית היא נוסחה שיכולה לעזור לך להחליט כמה מלאי לשמור על היד. הנוסחה משלבת נתוני מכירות עם זמן אספקה כדי להגיע לכמות הזמנה אופטימלית. חשוב גם לקחת בחשבון גורמים כמו עונתיות וחגים.

ניתוח א ב ג (תמיד שליטה טובה יותר) היא שיטת ניהול מלאי פופולרית. זוהי טכניקה סטטיסטית המחלקת פריטים לשלוש קטגוריות: א, ב ו ג. הקבוצה מכילה פריטים יקרים יחסית, ואילו ב ו ג קבוצות מתומחרות בצורה מתונה יותר.

פיפו (הראשון הראשון החוצה) טכניקה יכולה לעזור לך לשמור על המלאי שלך טרי. זה חשוב במיוחד עבור מוצרים מתכלים. זה יכול גם להפחית את השפעת האינפלציה על המלאי שלך.

תרשים זרימת תהליך המלאי הוא דרך מצוינת לזהות פגמים בתהליך המלאי שלך. זה גם מראה לך כיצד לייעל כל שלב. אתה יכול גם להקצות מחדש משאבים לשלבים הזקוקים להם.

היתרונות של תכנון מלאי

קיום תוכנית מלאי טובה יכול לשפר את תזרים המזומנים, להגביר את הרווחיות ולשפר את חווית הלקוח שלך. זה יכול גם לחסוך זמן וכסף, להפחית שגיאות ולמנוע גניבה.

המפתח הוא לחשב את כמות ההזמנה הכלכלית. זוהי הנוסחה המתמטית המחשבת את כמות המלאי האופטימלית הנדרשת כדי לענות על הביקוש. מספר זה יאפשר לך למקסם את הערך העסקי של המוצר שלך תוך מזעור עלויות הקנייה והאחסון שלו.

היתרון החשוב ביותר של האיחוד האירופי הוא שהוא מאפשר לך להעריך במדויק כמה הזמנות תצטרך לעבד ולענות על הביקוש הצרכני. זה יכול לעזור לך להימנע מבעיית המלאי, שיכולה לעלות לך 1 טריליון דולר בשנה.

יתרון נוסף של האיחוד האירופי הוא שהוא יכול לאפשר לך להבין טוב יותר כמה מלאי אתה צריך למכור כדי להרוויח. זה יכול לעזור לך לבצע שיחות שיפוט טובות יותר בעת ההזמנה.

האיחוד האירופי גם עוזר לך לקבוע את נקודת הסדר הנכון, אשר יכול לשפר את הרווחיות. זה חשוב מכיוון שעלות נשיאת המלאי יכולה להיות עד 20% -30% מסך הוצאות המלאי שלך.

מעקב אחר המלאי שלך יכול לעזור לך להימנע מבעיות מחוץ למלאי ועיכובים בהגשמה. זה גם יכול לעזור לך לחסל יתירות והתיישנות.