מהי הלוואת זהב משכנתא הפוכה?

אפר 5, 2023 משכנתא הפוכה
יועץ עסקי

הלוואת זהב משכנתא הפוכה היא אפשרות פיננסית חדשנית עבור אזרחים ותיקים לגשת למזומן מבלי למכור את רכושם. הלוואה זו יכולה לבוא בצורה של תשלום סכום חד פעמי, תשלומים חודשיים או קווי אשראי בבנק.

הלוואות אלו מובטחות כנגד ההון העצמי של בית. בדרך כלל, הם נשארים פעילים עד שבעל הבית יעבור לצמיתות, ימכור את מגוריו או נפטר.

מהי משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא הלוואה המאפשרת לך להפוך את ההון העצמי בבית למזומן מבלי שתצטרך למכור אותו. ייתכן שתקבל סכום חד פעמי מראש, תשלומים חודשיים רגילים או שניהם.

משכנתאות הפוכה שונות מקו אשראי ביתי (HELOC) בכמה דרכים. כדי להיות זכאי למוצר זה בגיבוי ממשלתי, עליך להיות בן 62 ומעלה ולהיות הבעלים של הבית שלך באופן מוחלט.

שנית, ביתך חייב להיות בעל יתרה נמוכה או אפסית ולשמש כמקום המגורים העיקרי שלך לפחות 51% מהשנה. לבסוף, עליך להגיע לפגישת ייעוץ שאושרה על ידי HECM לפני לקיחת משכנתא הפוכה.

משכנתאות הפוכות זמינות לקשישים בשלוש צורות: HECMs, הלוואות חד-שימושיות ומשכנתאות המרת בית הון (HECM). שוחח עם יועץ דיור אם אתה צריך עזרה בבחירת הסוג המתאים לך ביותר.

https://www.youtube.com/watch?v=36569jayPwU

איך עובדת משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה הן הלוואות דירות המיועדות לקשישים בני 62 ומעלה, המאפשרות לך להמיר את ההון העצמי בנכס שלך לתשלומים במזומן שניתן לקחת בתשלומים חודשיים, משיכות תקופתיות או בסכום חד פעמי בסגירה.

רוב המשכנתאות ההפוכות מבוטחות על ידי מינהל הדיור הפדרלי (FHA), עם דרישות מחמירות והנחיות חיתום.

משכנתא הפוכה עשויה להיות אופציה אטרקטיבית עבור פנסיונרים המעוניינים לגשת לסכומי כסף גדולים בפרישה, אך יש להעריך אותם בקפידה. הלוואות אלו מגיעות עם עלויות רבות כגון פרמיית ביטוח משכנתא ודמי הקמה ושירות שיש לקחת בחשבון לפני החתימה על הקו המקווקו.

כדי להחליט אם משכנתא הפוכה מתאימה לך, חיוני לקבל את כל העובדות הרלוונטיות ולשוחח עם יועץ על מצבך הכלכלי.

לדברי ג'קי בויז, מנהל בכיר של שירותי דיור ופשיטת רגל ב-Money Management International, משכנתא הפוכה יכולה להיות דרך מועילה עבור קשישים לנצל את ההון העצמי הביתי שלהם ולייצר הכנסה נוספת במהלך הפרישה.

עם זאת, הם יכולים להיות יקרים; לפיכך, על לווים לפנות לייעוץ לפני החתימה על הקו המקווקו על מנת לקבוע אם סוג זה של הלוואה עונה על הצרכים הספציפיים שלהם.

מהם היתרונות של משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה מספקת מספר יתרונות, כגון הכנסה נוספת וחופש מחשבונות בריאות. יתר על כן, הם נותנים לך גמישות בשימוש בהון הביתי שלך למטרות תכנון פרישה.

משכנתא הפוכה יכולה להיות כלי מצוין לעמוד ביעדים רבים, החל מכיסוי הוצאות מחיה וחשבונות רפואיים ועד למימון פרויקט מיוחד או ביצוע רכישות גדולות. אבל לפני שאתה מתחייב, הקפד לשקול היטב את היתרונות והחסרונות.

היתרון העיקרי של משכנתא הפוכה הוא שהיא לא נחשבת כהכנסה ולא תשפיע על תשלומי הביטוח הלאומי או Medicare. עם זאת, במדינות מסוימות זה עשוי להשפיע על זכאותך לתוכניות SSI ו-Medicaid.

משכנתא הפוכה יכולה להפחית את הוצאות הדיור ולכסות שיפורים או ארנונה נחוצים. הם אופציה שלא יסולא בפז עבור אלה שרוצים להישאר בבתיהם או למנוע ממשפחות להתמודד עם עיקול בתקופות של לחץ כלכלי.

לפרטים נוספים :

https://www.fnx.co.il/pension_retirement/reverse-mortgage/